keskiviikko 25. tammikuuta 2012

Marmoroitua pintaa

Parin päivän ajan kun ollaan aika tiivisti viihdytty ruokapuolella, niin nyt olis vähän muutakin ajatusta. Mulla oli muutaman päivän ajan helmikuun Demi-lehden vinkkien mukaan lakatut marmoroidut kynnet. Ei ne olleet kyllä yhtään mun tyyliset, mutta erilaiset ainakin :D!

Ensin pohjalle aluslakka ja värilakka. Niiden pitää antaa kuivua kunnolla, ainakin tunnin tai pari. Sitten puolet kynnestä (kärjestä keskelle päin) lakataan toisella värilakalla, kerros saa olla aika paksu. Hitaasti lasketaan viiteen, ja sitten esimerkiksi talouspaperitupolla tms. pyyhkäistään mukavan oloisia kuvioita kynnelle. Lopuksi vaan päällyslakka kynsiin ja menoksi :D!

Onpa mulla tosi lyhyet kynnet! Olen kyllä yleensäkin aika huono pitämään pitkiä kynsiä ja varsinkin koeviikoilla ne aina ihmeellisesti häviää parempiin suihin :O. Kynsien pureskelu on muuten tapa, jota inhoan ylikaiken! Viime aikoina olen lakkauksien avulla saanut vähän hillittyä pureskelua, mutta heti kun lakat poistaa, ne kynnetkin ihmeellisesti katoaa jonnekin...

Tuossa vielä näkyypi paremmin tuo itse kuvioinnin idea... :).

2 kommenttia:

  1. Ihanat kynnet! :D tosi kivasti onnistuneet ja mukavat sävyt. Itekkin viimesimmästä Demistä kattelin noita lakkausohjeita ja mietin just että pitäis joskus kokeilla vähän jotain uutta ja erilaista:)

    Sun kynnet näyttää lyhyydessään olevan samaa luokkaa omieni kanssa, stressi taas vähän verottanut.. :D siksi ei tuota lakkaakaan oo ollut nyt kun jyrsisin sen kuitenkin parin päivän päästä pilalle/tuskastuisin kun se haittaa mun kynsien pureskelua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii kiitos :)) Mulla on justiinsa se, että jos mulla on lakka kynsissä, niin en millään raaski pureskella niitä :D

      Poista