tiistai 17. heinäkuuta 2012

Midsummer in Paris

Nyt viimein niitä kielimatkakuvia, startataan Pariisista!
Reissuunhan siis lähdettiin 22.6. eli juuri sopivasti ennen juhannusta. Oli aika hienoa sanoa kaikille, että "juu meikätyttöpä se viettää juhannuksen Pariisissa" :D. Kuulosti jotenkin kauhean romanttiselta! Pariisissa vietimme viikonlopun, ja ainakin mulle se riitti varsin mainiosti. Oli nimittäin pieni kulttuurishokki pölähtää heti ekana 10 miljoonan asukkaan suurkaupunkiin, kun tähän mennessä Helsinki on vaikuttanut siltä tosi suurelta kaupungilta :D.

      Pariisi oli arkkitehtuurisesti hurjan kaunis kaupunki (sitä tosin osasin odottaakin), mutta siellä oli oikeasti joka talossa ranskalaiset pitsiparvekkeet! Ja nehän on niin mun näkösiä... yhyy, tahtoo!


     Minä rakastan sinua sadalla eri kielellä <3

Pakollinen "kattokaa kävin Riemukaarella!" -kuva. Suloinen Reetta hymyileepi vierellä :).

     Perjantai ja lauantai suosivat meitä sään puolesta, mutta sunnuntai oli sateinen. Ei ollut kivaa, hamosessa paleli :(. Ja jonotettiin hirveän kauan Louvreen hirveässä vesisateessa, mutta nähtiinhän me se kuuluisa Mona Lisa viimein. Pyh, sanon minä, ei se nyt niin ihmeellinen ollut :D.

     Näkymää Riemukaaren huipulta. Sentään yksi "korkea paikka" koettiin, Eiffeliin meillä ei nimittäin aika enää riittänyt :(. Toisaalta mua ei edes haittaa, sinne olisi nimittäin saanut jonottaa vaikka hirveän pitkään...



     Vaikka ei huipulle asti päästykään kiipeilemään, niin onneksi kuvia sain mukavasti :). Ah, oli Pariisi ihana paikka, mutta kyllä tämä tyttö sai metroista hetkeksi tarpeekseen. Huikeaa oli käydä, mutta vielä mukavampi on se tieto, ettei siellä tarvitse asua :D!

6 kommenttia:

  1. Munki mielestä oli kiva sannoo että "joo oon juhannuksen Pariisissa" ku muut kysy että mitä Juhannus suunnitemia :D ja joo metrot oli kyllä jo oma seikkailunsa 20 hengen ryhmän kanssa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha kerrankin jotain vähän erilaista :D ja joo se metro-osa oli toisaalta hauskaa, mutta toisaalta kauhean stressaavaa :O

      Poista
  2. Noi parvekkeet on kyllä NIIN IHANIA !! Minäkin tahtoo :) Oikeesti mua aina hymyilyttää lukea sun blogia kun sieltä löytyy just sellasia asioita mistä itekki tykkään ja mistä ite voisin kirjottaa :D Eli tykkään tykkään blogistasi paljon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii, kiva kuulla että tykkäät :)! Yleensä tapaan vaan vähän sellaisia ihmisiä, jotka on kiinnostuneita samanlaisista asioista kun mä, joten on hauskaa kuulla, että jotakuta kiinnostaa! :D

      Poista
  3. Katoin heti että OI IHANAA, matkakuvia!!! :D upeita otoksia, näitä oli tosi kiva kattella :)) ja alkoi tietenki heti tehä mieli päästä ulkomaille :D

    Hmm oon yleensä tosi hyvä oikeinkirjotuksessa, mutta aivot ei nyt jostain syystä toimi yhtään (johtuukohan siitä, että kello on puol 12 illalla?) Aloin kattoa tota viimestä lausetta silleen "hmmm mättääköhän tossa nyt joku" ja menin vaan enemmän sekasin, hahaa :D Pitäs jättää tämä kommentointi päiväsaikaan niin säkin saisit vähän järkevämpää palautetta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En meinannut malttaa itsekään, että pääsen niitä julkaisemaan :D. Haha, mun oli pakko lukea se vika lause: se on tosiaan vähän hankala ymmärtää jos kovin myöhään yrittää saada selvän :DD

      Poista