keskiviikko 20. kesäkuuta 2012

La valse d`Amélie ja Le onde

Vaikka mun tie Puulan seutuopiston musiikkikoulussa saikin päätöksensä, mun soittaminen ei lopu (olen soittanut tänä kesänä varmaan enemmän, kuin minään muuna kesänä, vaikka vannoin, etten soita pitkään aikaan yhtään mitään :D).
     Koska tällaiset ns. "laulukirjat" (eli esim. Suuret Pop Toivelaulukirjat ja Hits-kirjat) ei tarjoa tarpeeksi suurta haastetta (ne käy vaan pidemmän päälle yksinkertaisesti tylsäksi soittaa...), tilasin F-musiikista pari kappaletta entisen soitonopettajan mulle suosittelemia kirjoja. Ne sisältävät sellaista kevyitä klassisia sävelmiä, eli tarjoavat haastetta, mutta eivät vaadi monen kuukauden harjoittelua.

Toinen kirjoista on ranskalaisen Yann Tiersenin Piano works (kappaleita vuosilta 1994-2003). Käsitykseni mukaan ainakin osa (kaikki?) on Amélie-leffan sävelmiä, eli ovat aivan ihania kappaleita!

 
 Ihanaa La valse d`Amelie:ta olen jo ehtinyt pikkuriikkisen soittaa... ooh!

Kirjassa on kaksikymmentäkolme kappaletta, joten soittamista riittää varsin mukavasti, kun yhden kappaleen pituus yltää useampaan sivuun.

Toinen kirja, italialaisen Ludovico Einaudin The piano collection volume 1, sisältää niin ikään kevyehköä klassista musiikkia neljäntoista kappaleen verran, joten soiteltavaa riittää tässäkin. Näillä pärjää jo melkoisen mukavasti pitkäään, joten anteeksi tuleva seinänaapurini, mikäli et pidä pianomusiikista :D.


Hahaa, kyllä sitä pieni ihminen pienestä ilahtuu, olin aivan innoissani ja ilahtunut (ja olen vieläkin), kun kirjat tulivat huomattavan nopeaa vauhtia (lauantaina tilattiin ja tiistaina ne oli postilaatikossa) perille. Nyt vaan tulee pakollinen kolmen viikon odotus, että pääsen niihin käsiksi. Tosin tämä viivytys on aika mukava :D. Huh, enää reilu vuorokausi ja sitten.....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti